CONTESTAȚIA LA EXECUTAREA SILITĂ
CONCEPT ȘI REGLEMENTARE
Orice executare silită se poate contesta de cei interesați sau vătămați prin executare (art. 399 C. proc. civ.).
Contestația constituie mijlocul procedural prin care cei interesați sau vătămați prin executare pot cere și obține desființarea actelor și măsurilor ilegale de executare.
Contestația la executare se redactează ca și o cerere de chemare în judecată, contestatorul avînd obligația s-o motiveze și să depună toate actele de care înțelege să se servească.
Competența instanței se stabilește potrivit dispozițiilor art. 400 C. proc. civ. Contestația se judecă cu citarea părților, ...
DOMNULE PREȘEDINTE,
Subsemnata Daniela Căpitan, domiciliată în Alba Iulia, Bd. Revoluției 1989, nr. 13, bl. 1C, et. II, ap. 6, jud. Alba,
Formulez
CONTESTAȚIE LA EXECUTARE
împotriva executării silite a deciziei nr. 920/CA/2009 din 30 iunie 2009, pronunțată de curtea de apel Alba Iulia, rămasă definitivă și irevocabilă, învestită cu formulă executorie, la cererea intimatei primăria orașului Zlatna, cu sediul în Zlatna, str. Calea Moților, nr. 12, jud. Alba.
Pînă la soluționarea acestei contestații, vă rog să dispuneți:
SUSPENDAREA EXECUTĂRII
Admițînd contestația și anulînd formele de executare, vă rog să dispuneți să-mi fie restituită taxa de timbru în valoare de 9 lei, consemnată, și intimata să fie obligată să-mi plătească cheltuielile de judecată pe care le voi face cu acest proces.
Motivele contestației:
În fapt, prin acțiunea înregistrată la 13 ianuarie 2009 m-am plîns la tribunalul Alba împotriva primăriei orașului Zlatna cu sediul în Zlatna, str. Calea Moților, nr. 12, jud. Alba, pentru că încalcă Legea nr. 544 / 2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.
Am cerut primăriei documentul inventarierea blocurilor de locuințe aflate în diverse stadii de execuție în anul 1997 în orașul Zlatna, jud. Alba:
DEZVOLTAREA CONSTRUCȚIEI DE LOCUINȚE
Locuințe care se construiesc din depozitele special
constituite la nivelul consiliilor locale
În aplicarea prevederilor art. 62 din lege, consiliile județene și consiliul general al municipiului București, împreună cu consiliile locale, vor stabili în termen de 30 de zile de la publicarea prezentelor norme metodologice, lista blocurilor de locuințe aflate în diferite stadii de execuție.
Inventarierea blocurilor de locuințe se va face pe fiecare comună, oraș, municipiu și pe sectoarele municipiului București cu prezentarea stadiilor fizice și a valorilor estimative pentru lucrările rămase de executat, potrivit modelului din anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice. Acest inventar, precum și lista blocurilor de locuințe a căror execuție se va realiza în continuare potrivit Ordonanței guvernului nr. 19/1994, aprobată și modificată prin Legea nr. 82/1995, vor fi transmise prin grija consiliilor județene și a consiliului general al municipiului București, ministerului lucrărilor publice și amenajării teritoriului, în vederea definitivării Programului de finalizare a locuințelor.
Blocurile de locuințe necuprinse în programul întocmit în baza prevederilor Normelor metodologice nr. 30501/1970/MC/1994 pentru punerea în aplicare a Ordonanței guvernului nr. 19/1994 se pot finaliza în condițiile prevăzute de art. 7 din lege.
În scopul asigurării fondurilor necesare finanțării executării construcțiilor de locuințe care se construiesc în baza prevederilor art 7 din lege, consiliile locale, la fundamentarea proiectelor de bugete locale anuale, vor prevedea pentru fiecare dintre construcțiile respective sumele aferente. (pct. 8, 9 alin. 1 din Hotărîrea guvernului României nr. 446/1997 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii locuinței nr. 114/1996)
Dezvoltarea construcției de locuințe
Locuințe proprietate personală realizate cu sprijin
financiar de la bugetul de stat
În aplicarea prevederilor art. 62 din lege, lista cuprinzînd blocurile de locuințe aflate în diferite stadii de execuție este cea stabilită de consiliile județene și de consiliul general al municipiului București, în baza propunerilor consiliilor locale, pînă la data de 21 octombrie 1996.
Lista cuprinzînd blocurile de locuințe pe fiecare comună, oraș, municipiu și pe sectoarele municipiului București, cu prezentarea stadiilor fizice și a valorii lucrărilor, potrivit modelului prezentat în anexa 1, precum și lista cuprinzînd blocurile de locuințe a căror execuție se realizează în continuare potrivit O.G. 19/1994, aprobată și modificată prin Legea 82/1995, se transmit ministerului lucrărilor publice și amenajării teritoriului, în vederea întocmirii programelor anuale de construcție și, respectiv, de finalizare a locuințelor. În lista întocmită conform modelului prezentat în anexa 1 se înscriu toate blocurile de locuințe care se realizează cu finanțare conform art. 7-9 din lege, indiferent de sursele de finanțare utilizate.
Normele metodologice nr. 30 501/1970/MC/1994 pentru punerea în aplicare a prevederilor O.G. 19/1994, modificate și completate prin H.G. 160/1999, se aplică în continuare pentru finalizarea lucrărilor la locuințele care se realizează în baza O.G. 19/1994.
Blocurile de locuințe necuprinse în programul întocmit în baza normelor metodologice prevăzute la alin. (3) se pot finaliza în condițiile prevăzute la art. 7 sau 38 din lege.
În scopul asigurării fondurilor necesare pentru finanțarea executării construcțiilor de locuințe în baza prevederilor art. 7 din lege, la fundamentarea proiectelor de bugete locale anuale consiliile locale vor prevedea pentru fiecare dintre construcțiile respective sumele aferente, pe surse de finanțare, inclusiv sumele necesare să fie alocate în completare de la bugetul de stat.
În susținerea sumelor solicitate pentru alocațiile de la bugetul de stat conform modelului prezentat în anexa 1, consiliile locale vor prezenta separat sumele necesare pentru terminarea locuințelor începute de cele necesare pentru construcțiile noi.
Consiliile locale vor aproba listele cuprizînd construcțiile de locuințe care urmează să se realizeze din fondurile aflate în conturile deschise la trezoreria statului.
Listele cuprinzînd construcțiile de locuințe, în care se vor preciza numărul, structura după mărime și amplasamentul acestora, vor fi afișate la sediul primăriei.
În vederea soluționării cererilor privind construirea sau cumpărarea unor locuințe din cele care se realizează în condițiile art. 7 din lege, autoritățile administrației publice locale vor stabili măsuri pentru luarea în evidență și pentru analiza solicitărilor primite din partea cetățenilor. În acest scop vor stabili și vor da publicității locul de primire a solicitărilor și actele justificative necesare.
Anexa nr. 1
la normele metodologice
CONSILIUL JUDEȚEAN................................................
(CONSILIUL GENERAL AL MUNICIPIULUI BUCUREȘTI)
LISTA
cuprinzînd locuințele propuse să fie finanțate conform art. 7-9 din Legea locuinței nr. 114/1996 în anul ................
(art. 5, 6, 9, 13 alin. 1 din Hotărîrea guvernului României 1275/2000 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii locuinței 114/1996)
Am cerut domnului președinte al tribunalului Alba să admită plîngerea și să oblige pîrîta să-mi furnizeze informațiile de interes public solicitate.
Accesul liber și neîngrădit al persoanei la orice informații de interes public, definite astfel prin prezenta lege, constituie unul dintre principiile fundamentale ale relațiilor dintre persoane și autoritățile publice, în conformitate cu Constituția României și cu documentele internaționale ratificate de Parlamentul României.
În cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute în prezenta lege, aceasta poate face plîngere la secția de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorității ori al instituției publice. Plîngerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7.
Instanța poate obliga autoritatea sau instituția publică să furnizeze informațiile de interes public solicitate și să plătească daune morale și/sau patrimoniale.
Hotărîrea tribunalului este supusă recursului.
Decizia Curții de apel este definitivă și irevocabilă.
Atît plîngerea, cît și apelul se judecă în instanță în procedură de urgență și sînt scutite de taxa de timbru. (art. 1, 22 alin. 1, 2, 3, 4, 5 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public)
Citațiile emise la 22 ianuarie, 11 februarie, 11 martie 2009 de tribunalul Alba nu cuprind numerele citațiilor, numele și sediul părții potrivnice, și felul pricinii.
Art. 85 C. proc. civ. prevede că „judecătorul nu poate hotărî asupra unei cereri decît după citarea sau înfățișarea părților, afară numai dacă legea nu dispune altfel”.
În același scop, art. 107 obligă instanța să dispună amînarea judecății ori de cîte ori constată că partea care lipsește nu a fost citată cu respectarea cerințelor prevăzute de lege, sub pedeapsa nulității.
Citația trebuie să cuprindă:
- numărul și data emiterii citației, precum și numărul dosarului;
- anul, luna, ziua și ora la care cel citat trebuie să fie prezent în instanță;
- arătarea instanței și sediul acesteia, precum și locul (unde urmează să se desfășoare procesul);
- numele și domiciliul (cel real sau ales de părți), ori reședința unde locuiește de fapt, și calitatea celui citat;
- numele și domiciliul părții potrivnice și felul pricinii;
- parafa președintelui instanței și semnătura grefierului.
Instanța de fond era obligată să dispună amînarea judecății și în 24 martie 2009.
Acțiunea s-a respins.
Împotriva sentinței administrative nr. 288/CAF/2009 din 24 martie 2009 a tribunalului Alba, pronunțată în dosarul nr. 129/107/2009, am declarat recurs și am cerut domnului președinte al curții de apel Alba Iulia să-l admită, să caseze hotărîrea atacată și să trimită cauza aceleiași instanțe în vederea rejudecării cu procedură legal îndeplinită.
Am cerut și cheltuieli de judecată.
Citația emisă la 4 iunie 2009 de curtea de apel Alba Iulia nu cuprinde numărul citației, numele și sediul părții potrivnice, și felul pricinii.
Recursul a fost respins în data de 30 iunie 2009.
Orice persoană are dreptul la judecarea în mod echitabil, în mod public și într-un termen rezonabil a cauzei sale, de către o instanță independentă și imparțială, instituită de lege, care va hotărî fie asupra încălcării drepturilor și oblligațiilor sale cu caracter civil, ... (art. 6 Dreptul la un proces echitabil, Convenția Europeană a Drepturilor Omului)
CURTEA EUROPEANĂ A DREPTURILOR OMULUI
CERERE
prezentată în conformitate cu articolul 34 al Convenției Europene a Drepturilor Omului,
precum și cu articolele 45 și 47 ale Regulamentului Curții
I PĂRȚILE
A. RECLAMANTA
1. Nume Căpitan
2. Prenume Daniela
3. Cetățenie română
4. Profesia asistentă medicală principală
5. Data și locul nașterii 29 decembrie 1974, Alba Iulia
6. Domiciliul Alba Iulia, Bd. Revoluției 1989, nr. 13, bl. 1C, et. II, ap. 6, jud. Alba
7. Telefon 0747054747
8. Adresa actuală Zlatna, str. Piața Unirii, nr. 4, bl. S9-S9', sc. B, et. IV, ap. 24, jud. Alba
...
B. ÎNALTA PARTE CONTRACTANTĂ
(statul împotriva căruia am introdus cererea)
13. România
II EXPUNEREA FAPTELOR
14. Consiliul local nu a inventariat blocurile de locuințe aflate în diverse stadii de execuție în anul 1997 în orașul Zlatna.
Primăria refuză să-mi dea autorizația de construire pentru blocul de vis-a-vis de primărie.
Investitorul nu a întocmit cartea tehnică a construcției.
Investiția cuprinde locuințe colective cu spații comerciale proiectate în regim de unicat, grupate pe două tronsoane Bloc S9-S9 ̍ P+4 etaje.
Obiectivul prezentei investiții face parte din zona centrală a orașului Zlatna, bordînd piața centrului civic pe latura estică, se spune în memoriul justificativ al proiectului.
Lucrările s-au derulat în perioada 1985-1999 cînd blocul a fost dat în folosință neterminat.
Investitorul putea vinde construcția, aflată în curs de execuție, în anul 1992, prin licitație publică.
Încălcînd reglementările în vigoare, consiliul local continuă în antrepriză lucrările.
În anul 1997 nu s-au inventariat blocurile de locuințe aflate în diverse stadii de execuție în orașul Zlatna.
Investitorul încearcă să vîndă la licitație locuințele blocului S9-S9 ̍, din str. Piața Unirii, nr. 4, fără documente, la sfîrșitul anului 1998 și nu reușește. La licitație nu se înscrie nimeni.
Am cerut primăriei documentele contractele de împrumut pentru sumele avansate din depozitul special constituit de consiliul local al orașului Zlatna, pentru realizarea locuințelor blocului S9-S9' din Zlatna, str. Piața Unirii, nr. 4, jud. Alba, încheiate cu persoanele fizice prevăzute în art. 7 din Legea nr. 114/1996, legea locuinței, prin administratorul delegat de către autoritatea publică locală, potrivit normelor legale în vigoare.
Consiliul local nu a afișat lista cuprinzînd numărul, structura pe numărul de camere și amplasamentul locuințelor, și lista persoanelor care beneficiază de locuințe, în ordinea de prioritate stabilită conform art. 7 din Legea nr. 114/1996 legea locuinței, la sediul acestuia din orașul Zlatna.
Încălcînd reglementările în vigoare, consiliul repartizează locuințele blocului S9-S9 ̍ după ce nu a reușit să le vîndă la licitație, fără să-și îndeplinească obligația legală de recepție a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora.
Primăria orașului Zlatna refuză să-mi dea toate ordinele de repartizare pentru cele 28 de apartamente din blocul S9-S9 ̍, contractele încheiate pentru locuințele blocului.
Branșarea/racordarea utilizatorilor de apă din blocul S9-S9 ̍ din str. Piața Unirii, nr. 4, la rețelele publice de alimentare cu apă și de canalizare s-a făcut fără avizul definitiv eliberat de operator. Operatorul nu a respectat procedura de branșare încălcînd dispozițiile legale.
...
IV EXPUNERE ÎN LEGĂTURĂ CU PREVEDERILE ARTICOLULUI 35 DIN CONVENȚIE
16. Decizia internă definitivă (data și natura deciziei, organul – judiciar sau altul – care a pronunțat-o)
Curtea de apel Alba Iulia, secția de contencios administrativ și fiscal, dosar nr. 129/107/2009, decizia nr. 920/CA/2009, ședința publică din 30 iunie 2009, președinte Ionescu Marius Ionel, judecător Făt Ștefan, judecător Florea Marieta, grefier Daiboc Mirela Carmen.
...
V EXPUNEREA OBIECTULUI CERERII
19. Doresc examinarea cazului de Curtea Europeană a Drepturilor Omului.
...
VII LISTA DOCUMENTELOR
21. a) citația nr. ? emisă la 22 ianuarie 2009 de tribunalul Alba,
b) citația nr. ? emisă la 11 februarie 2009 de tribunalul Alba,
c) citația nr. ? emisă la 11 martie 2009 de tribunalul Alba,
d) citația nr. ? emisă la 4 iunie 2009 de curtea de apel Alba Iulia,
e) decizia nr. 920/CA/2009, ședința publică din 30 iunie 2009 curtea de apel Alba Iulia.
VIII DECLARAȚIA ȘI SEMNĂTURA
22. Declar pe onoare că informațiile ce figurează în prezentul formular de cerere sînt exacte.
Locul Zlatna
Data 26 octombrie 2009
Semnătura reclamantei
Căpitan
COUR EUROPÉENNE DES DROITS DE L'HOMME
Doamnei Daniela Căpitan, Bd. Revoluției 1989, nr. 13, bl. 1C, et. II, ap. 6, Alba Iulia, jud. Alba, România,
CAMERA A TREIA
Cererea nr. 8004/07 Căpitan c/România Strasbourg, 6 noiembrie 2009
Doamnă, confirm primirea scrisorii dumneavoastră ...
Primiți, vă rog, doamnă, asigurarea distinsei mele considerații.
Referent juridic,
A. Arghir
Față de starea de fapt enunțată, vă rog să admiteți contestația, să anulați formele de executare și pînă la soluționarea acestei contestații să dispuneți suspendarea executării sale.
Fiind vorba de un caz urgent, vă rog ca în baza art. 401 să suspendați executarea înainte de orice înfățișare.
În drept, îmi întemeiez contestația pe dispozițiile art. 399 ̶ 401 C. proc. civ.
Depun prezenta contestație în două exemplare pentru a se comunica intimatei odată cu citația.
Anexez chitanța de plată a taxei de timbru în valoare de 9 lei și timbru judiciar în valoare de 0,30 lei.
Data depunerii
25 august 2010
Semnătura
Căpitan
DOMNULUI PREȘEDINTE AL JUDECĂTORIEI ALBA IULIA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu