luni, 9 noiembrie 2009

NU AM FOST CITATĂ CU RESPECTAREA CERINȚELOR PREVĂZUTE DE LEGE ÎN DOSARUL NR. 2252/107/2009 AL ACESTEI INSTANȚE, CU TERMEN DE JUDECATĂ LA DATA DE 11...



Nu am fost citată cu respectarea cerințelor prevăzute de lege în dosarul nr. 2252/107/2009 al acestei instanțe, cu termen de judecată la data de 11 noiembrie 2009.
Art. 85 C. proc. civ. prevede că „judecătorul nu poate hotărî asupra unei cereri decît după citarea sau înfățișarea părților, afară numai dacă legea nu dispune altfel”.
În același scop, art. 107 obligă instanța să dispună amînarea judecății ori de cîte ori constată că partea care lipsește nu a fost citată cu respectarea cerințelor prevăzute de lege, sub pedeapsa nulității.
PENTRU JUDECAREA PROCESULUI CIVIL ESTE OBLIGATORIU CA PĂRȚILE SĂ FIE CITATE LEGAL, ȘI NU CA ELE SĂ FIE PREZENTE ÎN INSTANȚĂ.
DISPOZIȚIILE LEGALE REFERITOARE LA CITARE AU CARACTER IMPERATIV, NERESPECTAREA LOR ATRĂGÎND NULITATEA HOTĂRÎRII PRONUNȚATE ȘI CASAREA EI CU TRIMITERE SPRE REJUDECARE.
Citația trebuie să cuprindă:
- numărul și data emiterii citației, precum și numărul dosarului;
- anul, luna, ziua și ora la care cel citat trebuie să fie prezent în instanță;
- arătarea instanței și sediul acesteia, precum și locul (unde urmează să se desfășoare procesul);
- numele și domiciliul (cel real sau ales de părți), ori reședința unde locuiește de fapt, și calitatea celui citat;
- numele și domiciliul părții potrivnice și felul pricinii;
- parafa președintelui instanței și semnătura grefierului.
CITAȚIA EMISĂ LA 11 SEPTEMBRIE 2009 DE CURTEA DE APEL ALBA IULIA, NU CUPRINDE NUMĂRUL CITAȚIEI, SEDIUL PĂRȚII POTRIVNICE ȘI FELUL PRICINII.
Am declarat recurs împotriva sentinței administrative nr. 711/CAF/2009 din 13 iulie 2009 a tribunalului Alba, pronunțată în dosarul nr. 2252/107/2009, parte intimată fiind primăria orașului Zlatna cu sediul în Zlatna,str. Calea Moților, nr. 12, jud. Alba, și am cerut admiterea recursului, casarea hotărîrii atacate și trimiterea cauzei aceleiași instanțe în vederea rejudecării cu procedură legal îndeplinită.
Am cerut și cheltuieli de judecată.
Prin acțiunea înregistrată la 21 mai 2009 m-am plîns împotriva primăriei orașului Zlatna pentru că încalcă Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.
Am cerut primăriei orașului Zlatna documentul AVIZUL de branșare/racordare definitiv al utilizatorilor de apă din blocul S9-S9
̍, str. Piața Unirii, nr. 4, Zlatna, jud. Alba.
Prezenta lege stabilește cadrul juridic și instituțional unitar, obiectivele, competențele, atribuțiile și instrumentele specifice necesare înființării, organizării, gestionării, finanțării, exploatării, monitorizării și controlului funcționării serviciilor comunitare de utilități publice.

În înțelesul prezentei legi, serviciile comunitare de utilități publice, denumite în continuare servicii de utilități publice, sînt definite ca totalitatea activităților de utilitate și interes public general, desfășurate la nivelul comunelor, orașelor, municipiilor sau județelor sub conducerea, coordonarea și responsabilitatea autorităților administrației publice locale,
în scopul satisfacerii cerințelor comunităților locale, prin care se asigură următoarele utilități:
a) alimentarea cu apă
;
b) canalizarea și epurarea apelor uzate
;
c) colectare, canalizarea și evacuarea apelor pluviale
.
Serviciile de utilități publice fac parte din sfera serviciilor publice de interes general și au următoarele particularități:
a) au caracter economico-social;
b) răspund unor cerințe și necesități de interes și utilitate publică;
c) au caracter tehnico-edilitar;
d) au caracter permanent și regim de funcționare continuu.
În înțelesul prezentei legi, termenii și noțiunile de mai jos se definesc după cum urmează:
a) asociație de dezvoltare comunitară- asocierea intercomunitară, realizată în codițiile legii, între două sau mai multe unități administrativ-teritoriale limitrofe, reprezentate prin autoritățile administrației publice locale, în scopul înființării, dezvoltării, gestionării și/sau exploatării în comun a unor sisteme comunitare de utilități publice și al furnizării/prestării de servicii de utilități publice utilizatorilor pe raza teritorială a unităților administrativ-teritoriale asociate;
b) autorități de reglementare competente- autoritatea națională de reglementare pentru serviciile comunitare de utilități publice, denumită în continuare A.N.R.S.C., ...

Serviciile de utilități publice sînt în responsabilitatea autorităților administrației publice locale
...
Detalierea înființării, organizării, dezvoltării, finanțării, funcționării și gestionării fiecărui serviciu de utilități publice se face prin legi speciale, prin norme și reglementări sectoriale adoptate prin hotărîri ale guvernului și prin ordine ale autorităților de reglementare competente.

Guvernul asigură realizarea politicii generale a statului în domeniul serviciilor de utilități publice, în concordanță cu Programul de guvernare și cu obiectivele Planului național de dezvoltare economico-socială a țării, prin
:
a) aprobarea și actualizarea Strategiei naționale privind servciile comunitare de utilități publice
.
Guvernul examinează periodic starea serviciilor de utilități publice
...
Exercitarea funcției de analiză, sinteză, decizie, coordonare și planificare la nivel central pentru domeniul serviciilor de utilități publice este încredințată ministerului administrației și internelor, ... (art. 1 alin. 1, 2 lit. a, b, c, alin. 3 lit. a, b, c, d, art. 2 lit. a, b, art. 3 alin. 1, 4, art. 11 alin. 1 lit. a, alin. 2, art. 12 din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006)
Am cerut admiterea plîngerii și obligarea intimatei să-mi furnizeze informațiile de interes public solicitate.
Nu am fost citată cu respectarea cerințelor prevăzute de lege, în dosarul nr. 2252/107/2009, la nici un termen de judecată, instanța de fond încălcînd art. 85, 107 C. proc. civ.
Art. 85 C. proc. civ. prevede că „judecătorul nu poate hotărî asupra unei cereri decît după citarea sau înfățișarea părților, afară numai dacă legea nu dispune altfel”.
În același scop, art. 107 obligă instanța să dispună amînarea judecății ori de cîte ori constată că partea care lipsește nu a fost citată cu respectarea cerințelor prevăzute de lege, sub pedeapsa nulității.
Citația trebuie să cuprindă:
-numărul și data emiterii citației, precum și numărul dosarului;
-anul, luna, ziua și ora la care cel citat trebuie să fie prezent în instanță;
-arătarea instanței și sediul acesteia precum și locul (unde urmează să se desfășoare procesul);
-numele și domiciliul (cel real sau ales de părți), ori reședința unde locuiește de fapt, și calitatea celui citat;
-numele și domiciliul părții potrivnice și felul pricinii;
-parafa președintelui instanței și semnătura grefierului.
Citațiile emise la 25 mai și 25 iunie 2009 de tribunalul Alba nu cuprind numerele citațiilor, sediul părții potrivnice și felul pricinii.
Instanța de fond era obligată să dispună amînarea judecății și în 13 iulie 2009.
Acțiunea s-a respins.
Accesul liber și neîngrădit al persoanei la orice informații de interes public, definite astfel prin prezenta lege, constituie unul dintre principiile fundamentale ale relațiilor dintre persoane și autoritățile publice, în conformitate cu Constituția României și cu documentele internaționale ratificate de Parlamentul României.
În cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute în prezenta lege, aceasta poate face plîngere la secția de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorității ori al instituției publice. Plîngerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7.

Instanța poate obliga autoritatea sau instituția publică să furnizeze informațiile de interes public solicitate și să plătească daune morale și/sau patrimoniale
.
Hotărîrea tribunalului este supusă recursului.
Decizia Curții de apel este definitivă și irevocabilă.
Atît plîngerea, cît și apelul se judecă în instanță în procedură de urgență și sînt scutite de taxa de timbru. (art. 1, 22 alin. 1, 2, 3, 4, 5 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public)
AM FOST CITATĂ ÎN ACELAȘI TIMP ȘI LA CURTEA DE APEL ALBA IULIA ȘI LA TRIBUNALUL ALBA.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu