miercuri, 11 noiembrie 2009

DOMNULE PREȘEDINTE, subsemnata Daniela Căpitan, reclamantă în dosarul nr. 4326/107/2009 al acestei instanțe, cu termen de judecată la data de 11 ...

Subsemnata Daniela Căpitan, reclamantă în dosarul nr. 4326/107/2009 al acestei instanțe, cu termen de judecată la data de 11 noiembrie 2009,
Formulez:
CERERE DE RECUZARE
împotriva judecătoarei Arion Blanca Adela președintele completului de judecată, pentru că îi lipsește spiritul de imparțialitate necesar pentru soluționarea cauzei.

Motivele cererii:

Primăria orașului Zlatna refuză să-mi dea toate ordinele de repartizare pentru cele 28 de apartamente din blocul S9-S9 ̍, contractele încheiate pentru locuințele blocului și ipotecile legal instituite asupra locuințelor, cu toate că sînt dispusă să plătesc taxele aferente serviciilor de copiere a documentelor solicitate.
Am cerut primăriei documentele: autorizația de construire pentru blocul de vis-a-vis de primărie, ordinele de repartizare pe care nu mi le-a dat pentru apartamentele blocului S9-S9
̍ din str. Piața Unirii, nr. 4, contractele încheiate pentru locuințele blocului pe care nu mi le-a dat și ipotecile legal instituite asupra locuințelor. Blocul S9-S9 are 28 de apartamente.
Am formulat plîngere împotriva primăriei orașului Zlatna cu sediul în str. Calea Moților, nr. 12, Zlatna, jud. Alba, pentru că încalcă Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.

Am cerut admiterea plîngerii și obligarea pîrîtei să-mi furnizeze informațiile de interes public solicitate.

Construcțiile civile, industriale, agricole sau de orice altă natură se pot realiza numai cu respectarea autorizației de construire, eliberată în condițiile prezentei legi, și a reglementărilor privind proiectarea și executarea construcțiilor.

Autorizația de construire constituie actul de autoritate al administrației locale pe baza căruia se asigură aplicarea măsurilor prevăzute de lege referitoare la amplasarea, proiectarea, executarea și funcționarea construcțiilor.
Autorizația de construire se eliberează în temeiul și cu respectarea documentațiilor de urbanism și amenajare a teritoriului, aprobate potrivit anexei, care face parte integrantă din prezenta lege.

Autorizația de construire se eliberează pentru:

a) lucrări de construire, ...

Autorizația de construire se eliberează de prefecturi sau primării, ...

Cererea de eliberare a autorizației de construire va fi însoțită de certificatul de urbanism, ...

Certificatul de urbanism trebuie să cuprindă elemente privind regimul juridic, economic și tehnic al terenurilor și construcțiilor.

Autorizația de construire se emite în cel mult 30 de zile de la înregistrarea cererii, la care se anexează obligatoriu planul de amplasare a construcției, planuri din care să rezulte destinația, alcătuirea constructivă, funcțională și înfățișarea construcției, întocmite la o scară convenabilă de către un proiectant autorizat, precum și dovada titlului solicitantului asupra terenului.

Documentația trebuie să conțină și avizele legale necesare, prezentate prin grija solicitantului.

În situația depunerii unei documentații incomplete, aceasta se restituie solicitantului în termen de 10 zile de la data înregistrării. (art. 1, 2, 3 lit. a, art. 4, 5, 6 din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării construcțiilor și unele măsuri pentru realizarea locuințelor)

Întreprinderile pentru vînzarea locuințelor și oficiile specializate pot vinde către populație locuințe construite din fondurile statului, în condițiile prezentului decret-lege.

Prin locuință în sensul prezentului decret-lege, se înțelege suprafața locativă care cuprinde una sau mai multe camere, baie, bucătărie, și alte dependințe, formînd o unitate de sine stătătoare, determinată ca atare prin construcția sa. (art. 1, 2 din Decretul-lege nr. 61/1990 privind vînzarea de locuințe construite din fondurile statului către populație)

Constucțiile de locuințe finanțate din fondurile statului, în curs de execuție și nerepartizate nominal pînă la data intrării în vigoare a prezentei legi, care nu pot fi terminate și vîndute în condițiile reglementărilor în vigoare, pot fi vîndute pe apartamente, pe paliere, pe scări, pe tronsoane de clădiri sau în întregime, prin licitație publică.

Licitațiile se organizează de consiliile locale.

Nu pot cumpăra locuințe cu plata prețului în rate persoanele care, în familia lor, au altă locuință proprietate personală.

Pînă la achitarea integrală a prețului, locuința dobîndită în condițiile prezentei legi nu poate fi înstrăinată sau restructurată fără autorizarea prealabilă a unității vînzătoare. Unitatea vînzătoare își garantează încasarea prețului prin înscrierea ipotecii asupra locuinței, operațiune care este scutită de taxa de timbru.

În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, guvernul va aproba normele tehnice de evaluare, precum și condițiile în care se vor organiza licitațiile ...

Contractele de vînzare-cumpărare încheiate cu încălcarea dispozițiilor Decretului-lege nr. 61/1990 și ale prezentei legi sînt lovite de nulitate absolută.

Nulitatea poate fi invocată de orice persoană și pe orice cale.

Prefecții vor organiza depistarea acestor cazuri și sesizarea instanțelor judecătorești pentru constatarea nulității și restabilirea situației anterioare. Din sumele ce se restituie cumpărătorilor se va reține chiria aferentă perioadei de la contractare și pînă la restituire. Sumele restituite nu sînt purtătoare de dobînzi și nici nu se actualizează. (art. 2 alin. 1, 3, art. 11 alin. 3, art. 15 alin. 4, art. 18, 19 din Legea nr. 85/1992 privind vînzarea de locuințe și spații cu altă destinație construite din fondurile statului și din fondurile unităților economice sau bugetare de stat)

Accesul liber și neîngrădit al persoanei la orice informații de interes public, definite astfel prin prezenta lege, constituie unul dintre principiile fundamentale ale relațiilor dintre persoane și autoritățile publice, în conformitate cu Constituția României și cu documentele internaționale ratificate de Parlamentul României.

În cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute în prezenta lege, aceasta poate face plîngere la secția de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorității ori al instituției publice. Plîngerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7.

Instanța poate obliga autoritatea sau instituția publică să furnizeze informațiile de interes public solicitate și să plătească daune morale și/sau patrimoniale.

Hotărîrea tribunalului este supusă recursului.

Decizia Curții de apel este definitivă și irevocabilă.

Atît plîngerea, cît și apelul se judecă în instanță în procedură de urgență și sînt scutite de taxa de timbru. (art. 1, 22 alin. 1, 2, 3, 4, 5 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public) ...

Data depunerii
10 noiembrie 2009

DOMNULUI PREȘEDINTE AL TRIBUNALULUI ALBA




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu