marți, 5 ianuarie 2010

Voir Note explicative

See Explanatory Note

A se vedea nota explicativă (ROU)

COUR EUROPÉENNE DES DROITS DE L‘HOMME

EUROPEAN COURT OF HUMAN RIGHTS

CURTEA EUROPEANĂ A DREPTURILOR OMULUI

Conseil de l‘Europe - Council of Europe-Consiliul Europei

Strasbourg, France

REQUÂTE

APPLICATION

CERERE

présentée en application de l‘article 34 de la

Convention européenne des Droits de l‘Homme,

ainsi que des articles 45 et 47 du Règlement de la Cour

under Article 34 of the European Convention on Human

Rights

and Rules 45 and 47 of the Rules of Cour

prezentată în conformitate cu articolul 34 al Convenției

Europene a Drepturilor Omului,

precum și cu articolele 45 și 47 ale Regulamentului Curții

IMPORTANT: La présente requête est un

document juridique et peut affecter vos droits

et obligations.

This application is a formal legal document and may

affect your rights and obligations.

Prezenta cerere este un document juridic și poate

afecta drepturile și obligațiile dumneavoastră.

- 3 -

I - LES PARTIES


THE PARTIES

PĂRȚILE

A. LE REQUÉRANT/LA REQUÉRANTE

THE APPLICANT

RECLAMANTUL/RECLAMANTA

(Renseignements à fournir concernant le/la

requérant(e) et son/sa représentant(e) éventuel(le))

(Fill in the following details of the applicant and the representative, if any)

(Informații cu privire la reclamant/reclamantă și

eventualul/a său reprezentant/reprezentantă)

1. Nom de famille ……………………………………. 2. Prénom (s) …………………………………………………….

Surname

First name (s)

Nume Căpitan

Prenume Daniela

Sexe: masculin/féminin

Sex: male/female

Sex: masculin/feminin feminin

3. Nationalité ………………………………………… 4. Profession ……………………………………………………..

Nationality

Occupation

Cetățenie română

Profesia asistentă medicală principală

5. Date et lieu de naissance ……………………………………………………………………………………………………….

Date and place of birth

Data si locul nașterii 29 decembrie 1974, Alba Iulia

6. Domicile ………………………………………………………………………………………………………………………..

Permanent address
Domiciliul
Alba Iulia, Bd. Revoluției 1989, nr. 13, bl. 1C, et. II,

ap. 6, jud. Alba

7. Tel. N° 0747054747

8. Adresse actuelle (si différente de 6.) …………………………………………………………………………………………...
Present address (if different from 6.)

Adresa actuală (dacă diferă de 6) Zlatna, str. Piața Unirii, nr. 4,

bl. S9-S9', sc. B, et. IV, ap. 24, jud. Alba

9. Nom et prénom du/de la représentant(e)* ……………………………………………………………………………………..

Name of representative*

Numele și prenumele reprezentantului/reprezentantei*

10. Profession du/de la représentant(e) …………………………………………………………………………………………….

Occupation of representative

Ocupația reprezentantului/reprezentantei

11. Adresse du/de la représentant(e) ……………………………………………………………………………………………….

Address of representative

Adresa reprezentantului/reprezentantei

12. Tel. N° …………………………………………… Fax N° …………………………………………………………

B. LA HAUTE PARTIE CONTRACTANTE

THE HIGH CONTRACTING PARTY

INALTA PARTE CONTRACTANTA
(Indiquer ci-après le nom de l‘Etat/des Etats contre

le(s)quel(s) la requête est dirigée)

(Fill in the name of the State(s) against which the

application is directed)

(Indicați aici numele Statului/Statelor împotriva

căruia/cărora introduceți cererea)

13. România

- 4 -

II - EXPOSÉ DES FAITS

STATEMENT OF THE FACTS

EXPUNEREA FAPTELOR

(Voir chapitre II de la note explicative)

(See Part II of the Explanatory Note)

(A se vedea Partea a II-a a Notiței Explicative)

14. Consiliul local nu a inventariat blocurile de locuințe
aflate în diverse stadii de execuție în anul 1997 în orașul
Zlatna.
Investiția cuprinde locuințe colective cu spații comerciale
proiectate în regim de unicat, grupate pe două tronsoane
Bloc S9-S9
̍ P+4 etaje.
Obiectivul prezentei investiții face parte din zona centrală a
orașului Zlatna, bordînd piața centrului civic pe latura estică,
se spune în memoriul justificativ al proiectului.
Lucrările s-au derulat în perioada 1985-1999 cînd blocul a
fost dat în folosință neterminat.
Investitorul putea vinde construcția, aflată în curs de
execuție, în anul 1992, prin licitație publică.
Încălcînd reglementările în vigoare, consiliul local continuă
în antrepriză lucrările.

În anul 1997 nu s-au inventariat blocurile de locuințe aflate în
diverse stadii de execuție în orașul Zlatna.

Investitorul încearcă să vîndă la licitație locuințele blocului
S9-S9
̍, din str. Piața Unirii, nr. 4, fără documente, la
sfîrșitul anului 1998 și nu reușește. La licitație nu se înscrie
nimeni.
Încălcînd reglementările în vigoare, consiliul repartizează
locuințele blocului S9-S9
̍ după ce nu a reușit să le vîndă la
licitație, fără să-și îndeplinească obligația legală de recepție
a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora.

Consiliul local nu a afișat lista cuprinzînd numărul, structura pe
numărul de camere și amplasamentul locuințelor, și lista
persoanelor care beneficiază de locuințe, în ordinea de prioritate
stabilită conform art. 7 din Legea nr. 114/1996 legea locuinței, la
sediul acestuia din orașul Zlatna.
Investitorul nu a întocmit cartea tehnică a construcției.

Branșarea/racordarea utilizatorilor de apă din blocul
S9-S9
̍ din str. Piața Unirii, nr. 4, la rețelele publice de
alimentare cu apă și de canalizare s-a făcut fără avizul
definitiv eliberat de operator. Operatorul nu a respectat
procedura de branșare încălcînd dispozițiile legale.
Primăria orașului Zlatna refuză să-mi dea toate ordinele
de repartizare pentru cele 28 de apartamente din blocul
S9-S9
̍, contractele încheiate pentru locuințele blocului și
ipotecile legal instituite asupra locuințelor, cu toate că sînt
dispusă să plătesc taxele aferente serviciilor de copiere a
documentelor solicitate.
Am cerut primăriei documentele: autorizația de
construire pentru blocul de vis-a-vis de primărie,
ordinele de repartizare pe care nu mi le-a dat pentru
apartamentele blocului S9-S9
̍ din str. Piața Unirii, nr. 4,
contractele încheiate pentru locuințele blocului pe care
nu mi le-a dat și ipotecile legal instituite asupra locuințelor.
Blocul S9-S9
̍ are 28 de apartamente.
Am cerut primăriei documentul AVIZUL de branșare/racordare
definitiv al utilizatorilor de apă din blocul S9-S9', str. Piața Unirii,
nr. 4, Zlatna, jud. Alba
.
Cer primăriei orașului Zlatna contractele de împrumut pentru
sumele avansate din depozitul special constituit de consiliul local al
orașului Zlatna, pentru realizarea locuințelor blocului S9-S9' din
Zlatna, str. Piața Unirii, nr. 4, jud. Alba, încheiate cu persoanele
fizice prevăzute în art. 7 din Legea nr. 114/1996, legea locuinței,
prin administratorul delegat de către autoritatea publică locală,
potrivit normelor legale în vigoare.


Si nécessaire, continuer sur une feuille séparée


Continue on a separate sheet if necessary

Dacă este necesar, continuați pe o filă separată


- 5 -

III - EXPOSÉ DE LA OU DES VIOLATION(S) DE LA

CONVENTION ET/OU DES PROTOCOLES

ALLÉGUÉE(S), AINSI QUE DES ARGUMENTS L‘APPUI

STATEMENT OF ALLEGED VIOLATION(S) OF THE CONVENTION

AND/OR PROTOCOLS AND
OF RELEVANT ARGUMENTS

EXPUNEREA PRETINSEI SAU A PRETINSELOR VIOLĂRI

ALE CONVENȚIEI ȘI/SAU A PROTOCOALELOR, PRECUM
ȘI A ARGUMENTELOR ÎN SPRIJINUL ACESTOR
AFIRMAȚII

(Voir chapitre III de la note explicative)

(See Part III of the Explanatory Note)

(A se vedea Partea a III-a a Notiței Explicative)

15. Prin acțiunea înregistrată la 21 mai 2009
m-am plîns la tribunalul Alba împotriva primăriei
orașului Zlatna cu sediul în Zlatna, str. Calea Moților,
nr. 12, jud. Alba, pentru că încalcă Legea nr. 544 / 2001
privind liberul acces la informațiile de interes public.
Am cerut primăriei documentul AVIZUL de
branșare/racordare definitiv al utilizatorilor de apă din
blocul S9-S9', str. Piața Unirii, nr. 4, Zlatna, jud. Alba.
Recepția lucrărilor de construcții și instalații aferente
acestora – actul prin care investitorul certifică ( atestă )
realizarea lucrărilor de construcții și instalații aferente
acestora, în conformitate cu prevederile contractuale
(documentații tehnice de execuție, caiete de sarcini,
specificații tehnice etc. ) și cu cerințele documentelor
oficiale (autorizația de construire, avize ale organelor
autorizate, reglementări tehnice aplicabile, cartea tehnică
a consrucției etc. ) și declară că acceptă să preia lucrările
executate și că acestea pot fi date în folosință.

Cartea tehnică a construcției – ansamblul documentelor
tehnice referitoare la proiectarea, execuția, recepția,
exploatarea și urmărirea comportării în exploatare a
construcției și instalațiilor aferente acesteia, cuprinzînd
toate datele, documentele și evidențele necesare pentru
identificarea și determinarea stării tehnice (fizice) a
construcției respective și a evoluției acesteia în timp.

( ANEXA nr. 5 la regulament, pct. 1, 5, din HOTĂRÎREA
guvernului României nr. 273/1994 privind aprobarea
Regulamentului de recepție a lucrărilor de construcții
și instalații aferente acestora )

AVIZ de branșare/racordare – document scris dat de
furnizorul de servicii de apă și de canalizare, în legătură
cu posibilitățile și condițiile de alimentare cu apă din
instalațiile sale a unui consumator, respectiv de preluare
în instalațiile sale de canalizare publică a apelor uzate
evacuate de utilizator. ( HOTĂRÎREA guvernului României
nr. 159
1/2002 pentru aprobarea Regulamentului-cadru
de organizare și funcționare a serviciilor publice de
alimentare cu apă și de canalizare
)
Prezenta lege stabilește cadrul juridic și instituțional
unitar, obiectivele, competențele, atribuțiile și
instrumentele specifice necesare înființării, organizării,
gestionării, finanțării, exploatării, monitorizării și
controlului funcționării serviciilor comunitare de utilități
publice.
În înțelesul prezentei legi, serviciile comunitare de utilități
publice, denumite în continuare servicii de utilități publice,
sînt definite ca totalitatea activităților de utilitate și interes
public general, desfășurate la nivelul comunelor, orașelor,
municipiilor sau județelor sub conducerea, coordonarea
și responsabilitatea autorităților administrației publice
locale, în scopul satisfacerii cerințelor comunităților
locale, prin care se asigură următoarele utilități:
a) alimentarea cu apă;
b) canalizarea și epurarea apelor uzate;
c) colectare, canalizarea și evacuarea apelor pluviale.
Serviciile de utilități publice fac parte din sfera serviciilor
publice de interes general și au următoarele particularități:
a) au caracter economico-social;
b) răspund unor cerințe și necesități de interes și utilitate
publică;
c) au caracter tehnico-edilitar;
d) au caracter permanent și regim de funcționare continuu.
În înțelesul prezentei legi, termenii și noțiunile de mai jos
se definesc după cum urmează:
a) asociație de dezvoltare comunitară – asocierea
intercomunitară, realizată în codițiile legii, între
două sau mai multe unități administrativ-teritoriale
limitrofe, reprezentate prin autoritățile administrației
publice locale, în scopul înființării, dezvoltării,
gestionării și/sau exploatării în comun a unor sisteme
comunitare de utilități publice și al
furnizării/prestării
de servicii de utilități publice utilizatorilor pe raza
teritorială a unităților administrativ-teritoriale asociate;
b) autorități de reglementare competente – autoritatea
națională de reglementare pentru serviciile comunitare
de utilități publice, denumită în continuare A.N.R.S.C., ...
Serviciile de utilități publice sînt în responsabilitatea
autorităților administrației publice locale ...
Detalierea înființării, organizării, dezvoltării, finanțării,
funcționării și gestionării fiecărui serviciu de utilități
publice se face prin legi speciale, prin norme și
reglementări sectoriale adoptate prin hotărîri ale
guvernului și prin ordine ale autorităților de
reglementare competente.
Guvernul asigură realizarea politicii generale a statului
în domeniul serviciilor de utilități publice, în concordanță
cu Programul de guvernare și cu obiectivele Planului
național de dezvoltare economico-socială a țării, prin:
a) aprobarea și actualizarea Strategiei naționale privind
servciile comunitare de utilități publice.
Guvernul examinează periodic starea serviciilor de
utilități publice ...
Exercitarea funcției de analiză, sinteză, decizie,
coordonare și planificare la nivel central pentru
domeniul serviciilor de utilități publice este încredințată
ministerului administrației și internelor, ... (art. 1 alin. 1,
2 lit. a, b, c, alin. 3 lit. a, b, c, d, art. 2 lit. a, b, art. 3 alin. 1,
4, art. 11 alin. 1 lit. a, alin. 2, art. 12 din Legea serviciilor
comunitare de utilități publice nr. 51/2006 )
Autoritatea națională de reglementare pentru serviciile
comunitare de utilități publice, denumită în continuare
A.N.R.S.C., aflată în subordinea ministerului internelor
și reformei administrative, se organizează și funcționează
ca instituție publică de interes național, ...
A.N.R.S.C. are competențele și atribuțiile prevăzute la
art. 20 alin. 1 din Legea nr. 51/2006 și de legislația specifică
fiecărui serviciu comunitar de utilitate publică.
A.N.R.S.C. are ca scop reglementarea, monitorizarea și
controlul la nivel central al activităților din domeniul
serviciilor comunitare de utilități publice aflate în sfera
sa de reglementare, potrivit legii.
A.N.R.S.C. își exercită prerogativele de autoritate publică
în condiții de echidistanță și echilibru față de utilizatorii
și furnizorii/prestatorii de servicii comunitare de utilități
publice, precum și față de autoritățile administrației publice
locale. A.N.R.S.C. își exercită competențele și atribuțiile
față de toți furnizorii/prestatorii de servicii comunitare de
utilități publice, operatorii economici și instituțiile publice
care desfășoară în condiții de monopol activități specifice
serviciilor de utilități publice din sfera sa de reglementare,
precum și operatorii economici care montează și/sau
exploatează sisteme de repartizare a costurilor.
Direcțiile generale, direcțiile și serviciile din cadrul
A.N.R.S.C. asigură îndeplinirea atribuțiilor ce le revin în
următoarele domenii de activitate:
c) direcția control, sesizări și relații cu publicul controlează
modul în care sînt respectate și aplicate de către
furnizori/prestatori prevederile legislației specifice
serviciilor comunitare de utilități publice și soluționează
sesizările și petițiile adresate A.N.R.S.C. pentru acest domeniu;
e) serviciul resurse umane gestionează politica de resurse
umane, care are la bază un pachet de măsuri menit să asigure
necesarul de forță de muncă calificată și specializată în
domeniile în care instituția își desfășoară activitatea;
i) direcția generală monitorizare piață și consultanță în
teritoriu monitorizează piața serviciilor comunitare de
utilități publice la nivel național și acordă servicii de
îndrumare și consultanță în teritoriu.
Atribuțiile și sarcinile compartimentelor de specialitate
se aprobă prin ordin al președintelui A.N.R.S.C.
Atribuțiile, sarcinile și răspunderile individuale ale
personalului din structura A.N.R.S.C. se stabilesc prin
fișele posturilor, aprobate de angajator. ( art. 1 alin. 1,
art. 2 alin. 1, 2, art.3, art. 18 lit. c, e, i, art. 19 alin. 1, 2
din HOTĂRÎREA guvernului României nr. 671/2007
privind aprobarea Regulamentului de organizare și
funcționare a autorității naționale de reglementare
pentru serviciile comunitare de utilități publice)
Prezenta lege stabilește cadrul juridic unitar privind
înființarea, organizarea, gestionarea, finanțarea,
exploatarea, monitorizarea și controlul funcționării
serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare
al localităților.
Termenii tehnici utilizați în cuprinsul prezentei legi se
definesc după cum urmează:
a) serviciu de alimentare cu apă și de canalizare –
totalitatea activităților de utilitate publică și de interes
economic și social general efectuate în scopul captării,
tratării, transportului, înmagazinării și distribuirii apei
potabile sau industriale tuturor utilizatorilor de pe
teritoriul unei localități, respectiv pentru colectarea,
transportul, epurarea și evacuarea apelor uzate, a apelor
meteorice și a apelor de suprafață provenite din
intravilanul acesteia;
i) branșament de apă – partea din rețeaua publică de
alimentare cu apă, care asigură legătura dintre rețeaua
publică de distribuție și rețeaua interioară a unei incinte
sau a unei clădiri. ...
j) repartitor debimetric – aparat cu indicații adimensionale
destinat măsurării și individualizării consumurilor de
apă pentru fiecare consumator individual;
l) aviz de branșare/racordare – document scris, emis de
operatorul serviciului de alimentare cu apă și de canalizare,
prin care se stabilesc condițiile tehnice cu privire la
proiectarea, amplasarea și execuția branșamentelor de
apă, respectiv a racordurilor de canalizare și prin care se
stabilește punctul de delimitare dintre rețelele publice și
instalațiile de utilizare.
Desfășurarea activităților specifice serviciului de alimentare
cu apă și de canalizare, indiferent de forma de gestiune aleasă,
se realizează pe baza unui regulament al serviciului și a unui
caiet de sarcini, elaborate și aprobate de autoritățile
administrației publice locale, în conformitate cu
regulamentul-cadru, respectiv caietul de sarcini-cadru
al serviciului de alimentare cu apă și de canalizare,
elaborate de autoritatea națională de reglementare
pentru serviciile comunitare de utilități publice,
denumită în continuare A.N.R.S.C., și aprobate prin
ordin al președintelui acesteia
.
Statul sprijină prin măsuri legislative, administrative și
economice dezvoltarea durabilă a serviciului de alimentare
cu apă și de canalizare, precum și a sistemelor de alimentare
cu apă și de canalizare aferente.
În exercitarea atribuțiilor ce le revin autoritățile
administrației publice locale adoptă hotărîri sau emit
dispoziții, după caz, privitoare la
:
h) elaborarea și aprobarea normelor locale și a
regulamentului serviciului de alimentare cu apă și de
canalizare, pe baza normelor-cadru și a
regulamentelor-cadru elaborate și aprobate de A.N.R.S.C.

Autoritatea de reglementare competentă pentru
serviciul public de alimentare cu apă și de canalizare este
A.N.R.S.C. Aceasta își exercită competențele și atribuțiile
care îi sînt acordate prin Legea nr. 51/2006 față de toți
operatorii serviciului de alimentare cu apă și de canalizare,
indiferent de forma de organizare, de natura capitalului, de
modalitatea de gestiune adoptată sau de țara de origine.
Contravaloarea contoarelor de apă montate de utilizatori
cu acordul operatorilor, inclusiv contravaloarea montajului
acestora, se decontează de operatori pe baza documentelor
justificative prezentate de utilizatori. ...
Regulamentul-cadru și caietul de sarcini-cadru ale
serviciului de alimentare cu apă și de canalizare, inclusiv
indicatorii de performanță ai serviciului se elaborează de
A.N.R.S.C. și se aprobă prin ordin al președintelui acesteia,
în termen de un an de la data publicării Legii nr. 51/2006.
( art. 1 alin. 1, art. 3 lit. a, i, j, l, art.6, art. 9 alin. 1, art. 12
alin. 1 lit. h, art. 16 alin. 1, art. 33 alin. 2, art. 40 din Legea
nr. 241/2006 legea serviciului de alimentare cu apă și de
canalizare)
Se aprobă Regulamentul-cadru al serviciului de
alimentare cu apă și de canalizare, prevăzut în anexa
care face parte integrantă din prezentul ordin.
Anexa se publică ulterior în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 324 bis abonament, care se
poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul
al Regiei Autonome ”Monitorul Oficial”, București, șos.
Panduri nr. 1.
Departamentele de specialitate din cadrul autorității
naționale de reglementare pentru serviciile publice de
gospodărie comunală vor urmări respectarea
prevederilor prezentului ordin.
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Prezentul regulament stabilește cadrul juridic unitar
privind funcționarea serviciului de alimentare cu apă și
de canalizare, definind condițiile-cadru și modalitățile ce
trebuie îndeplinite pentru asigurarea serviciului, precum și
relațiile dintre operatorii și utilizatorii acestor servicii.
Prevederile regulamentului se aplică, de asemenea, la
proiectarea, executarea, recepționarea, exploatarea și
întreținerea instalațiilor din sistemul public de alimentare
cu apă și de canalizare. În sensul prezentului regulament,
noțiunile de mai jos se definesc după cum urmează:
-
autoritate de reglementare competentă – autoritatea
națională de reglementare pentru serviciile comunitare
de utilități publice – denumită în continuare A.N.R.S.C.;
-
acces la rețea – dreptul utilizatorului serviciilor de
alimentare cu apă și/sau de canalizare de a se
branșa/racorda și de a folosi, în condițiile legii, rețelele
de distribuție/colectare;
- acord de furnizare – documentul scris, emis de
operator, care stabilește condițiile de furnizare pentru
utilizator și definește parametrii cantitativi și calitativi ai
serviciului la branșamentul utilizatorului și prin care
operatorul se angajează să furnizeze serviciul de alimentare
cu apă;
- aviz de branșare/racordare – documentul scris, emis
de operatorul serviciului de alimentare cu apă și de
canalizare, prin care se stabilesc condițiile tehnice cu
privire la proiectarea, amplasarea și execuția
branșamentelor de apă, respectiv a racordurilor de
canalizare, și prin care se stabilește punctul de delimitare
dintre rețelele publice și instalațiile de utilizare
;
- contor de branșament – aparatul de măsurare a
cantității de apă consumată de utilizator, care se
montează pe branșament între două vane-robinete,
la limita proprietății utilizatorului; contorul este
ultima componentă a rețelei publice de distribuție în
sensul de curgere a apei, fiind utilizat la determinarea
cantității de apă consumată, în vederea facturării;
- contract-cadru – reglementare cu caracter normativ,
care stabilește condițiile minimale pentru relațiile
comerciale dintre operator și utilizator;
- licența – actul tehnic și juridic emis de autoritatea de
reglementare competentă prin care se recunoaște
calitatea de operator de servicii de utilități publice
într-un domeniu reglementat, precum și capacitatea
și dreptul de a furniza/presta un serviciu de utilități publice;
- sistem de alimentare cu apă – ansamblul construcțiilor
și terenurilor, instalațiilor tehnologice, echipamentelor
funcționale și dotărilor specifice, prin care se realizează
serviciul de alimentare cu apă. Sistemele de alimentare
cu apă cuprind, de regulă, următoarele componente:
- captări;
- aducțiuni;
- stații de tratare;
- stații de pompare, cu sau fără hidrofor;
- rezervoare de înmagazinare;
- rețele de transport și distribuție;
- branșamente, pînă la punctul de delimitare;
-
utilizatori – persoane fizice sau juridice care beneficiază,
direct sau indirect, individual sau colectiv, de serviciile de
utilități publice, în condițiile legii.
Măsurarea cantității de apă preluate sau furnizate de
operatori, prin intermediul sistemelor de alimentare cu apă,
sub formă de apă potabilă, apă brută sau apă industrială,
este obligatorie. Aceasta se realizează prin montarea la
nivelul punctului de delimitare/separare a instalaţiilor a
echipamentelor de măsurare-înregistrare şi control, cu
respectarea prevederilor specifice în domeniu, emise
de autoritatea de reglementare competentă.
Prezentul regulament stabileşte documentaţia tehnică
minimă necesară desfăşurării serviciului de alimentare
cu apă şi a serviciului de canalizare.
Regulamentul stabileşte documentele necesare exploatării,
obligaţiile proiectantului de specialitate, ale unităţilor de
execuţie cu privire la întocmirea, reactualizarea, păstrarea
şi manipularea acestor documente.
Detalierea prevederilor prezentului regulament privind
modul de întocmire, păstrare și reactualizare a evidenței
tehnice se va face prin instrucțiuni/proceduri de exploatare
specifice principalelor tipuri de instalaţii.
Personalul de conducere al operatorului răspunde de
existența, corecta completare și păstrare a
documentațiilor tehnice conform prevederilor prezentului
regulament.
Proiectarea și realizarea sistemelor de alimentare cu apă
și a sistemelor de canalizare sau a părților componente
ale acestora se realizează în conformitate cu normativele
și prescripțiile tehnice de proiectare și execuție în vigoare,
avizate de autoritățile competente,
iar proiectul va ține seama de reglementările în vigoare
privind protecţia şi conservarea mediului.
Fiecare operator va deţine şi va actualiza următoarele
documente:
a) actele de proprietate sau contractul prin care s-a
făcut delegarea de gestiune;
b) planul cadastral al situaţiei terenurilor;
c) planurile generale cu amplasarea construcţiilor şi
instalaţiilor aflate în exploatare, inclusiv cele subterane,
aduse la zi, cu toate modificările sau completările;
d) planurile clădirilor sau ale construcţiilor speciale, avînd
notate toate modificările sau completările la zi;
e) studiile, datele geologice, geotehnice şi hidrotehnice
cu privire la terenurile pe care sînt amplasate lucrările
aflate în exploatare sau conservare, precum şi cele
privind gospodărirea apelor, cu avizele necesare;
f) cărţile tehnice ale construcţiilor;
g) documentaţia tehnică a utilajelor şi instalaţiilor şi,
după caz, autorizaţiile de punere în funcţiune a acestora;
h) procese-verbale de constatare în timpul execuţiei şi
planurile de execuţie ale părţilor de lucrări sau ale
lucrărilor ascunse;
i) proiectele de execuţie ale lucrărilor, cuprinzînd
memoriile tehnice, breviarele de calcul, devizele pe
obiecte, devizul general, planurile şi schemele
instalaţiilor şi reţelelor etc.;
j) documentele de recepţie, preluare şi terminare
a lucrărilor, cu:
- procese-verbale de măsurători cantitative de execuţie;
- procese-verbale de verificări şi probe, inclusiv probele
de performanță şi garanţie, buletinele de verificări,
analiză şi încercări;
- procese-verbale de realizare a indicatorilor
tehnico-economici;
- procese-verbale de punere în funcţiune;
- procese-verbale de dare în exploatare;
- lista echipamentelor montate în instalaţii, cu
caracteristicile tehnice;
- procese-verbale de preluare ca mijloc fix, în care se
consemnează rezolvarea neconformităților şi a remedierilor;
- documentele de aprobare a recepțiilor şi de predare în
exploatare;
k) schemele de funcţionare a instalaţiilor, planurile de
ansamblu, desenele de detaliu actualizate conform situaţiei
de pe teren, planurile de ansamblu şi de detaliu ale fiecărui
utilaj şi/sau ale fiecărei instalaţii, inclusiv planurile şi
cataloagele pieselor de schimb;
l) instrucţiunile furnizorilor de echipament sau ale
organizaţiei de montaj privind manipularea, exploatarea,
întreţinerea şi repararea echipamentelor şi instalaţiilor,
precum şi cărţile/fişele tehnice ale echipamentelor
principale ale instalaţiilor;
m) normele generale şi specifice de protecţie a muncii,
aferente fiecărui echipament, fiecărei instalaţii sau
fiecărei activităţi;
n) planurile de dotare și amplasare cu mijloace de
stingere a incendiilor, planul de apărare a obiectivului
în caz de incendiu, calamități sau alte situații excepționale;
o) regulamentul de organizare și funcționare și atribuțiile
de serviciu pentru întreg personalul;
p) avizele şi autorizaţiile legale de funcţionare pentru
clădiri, laboratoare, instalaţii de măsură, inclusiv cele
de protecţie a mediului, obţinute în condiţiile legii;
q) inventarul instalaţiilor şi liniilor electrice conform
instrucţiunilor în vigoare;
r) instrucţiuni privind accesul în incintă şi instalaţii;
s) documentele referitoare la instruirea, examinarea şi
autorizarea personalului;
t) registre de control, de sesizări şi reclamaţii, de dare
şi retragere din exploatare, de manevre, de admitere la
lucru etc.;
u) bilanţul cantităţilor de apă, conform proiectului, şi
rezultatele bilanţurilor periodice întocmite conform
prevederilor legale.

Documentele puse la dispoziţie de autoritatea publică
locală, după caz, se vor păstra la sediul sau la punctele
de lucru ale operatorului de pe raza de operare
.
Documentaţiile referitoare la construcţii de orice fel se
vor întocmi, reconstitui, completa şi păstra conform
normelor legale referitoare la "Cartea tehnică a construcţiei"
.
Autorităţile administraţiei publice locale deţinătoare de
instalaţii tehnologice din infrastructura tehnico-edilitară
aferente serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare,
precum şi operatorii care au primit în gestiune delegată
aceste servicii în totalitate sau numai unele activităţi
componente ale acestuia au obligaţia să își organizeze
o arhivă tehnică pentru păstrarea documentelor de
bază prevăzute la art. 11, organizată astfel încît să
poată fi găsit orice document cu ușurință
.
Pentru nevoile curente de exploatare se vor folosi
numai copii de pe planurile, schemele şi documentele
aflate în arhivă
.
Înstrăinarea sub orice formă a planurilor, schemelor
sau documentelor aflate în arhivă este interzisă
.
La încheierea activităţii de operare, operatorul va preda
pe bază de proces-verbal întreaga arhivă pe care şi-a
constituit-o, fiind interzisă păstrarea de către acesta a
vreunui document original sau copie
.
Fiecare document va avea anexat un borderou în care
se vor menționa
:
a) data întocmirii documentului;
b) numărul de exemplare originale;
c) calitatea celui care a întocmit documentul;
d) numărul de copii executate
;
e) necesitatea copierii, numele, prenumele şi calitatea
celui care a primit copii ale documentului, numărul de
copii primite şi calitatea celui care a aprobat copierea
;
f) data fiecărei revizii sau actualizări;
g) calitatea celui care a întocmit revizia/actualizarea şi
calitatea celui care a aprobat
;
h) data de la care documentul revizuit/actualizat a intrat
în vigoare
;
i) lista persoanelor cărora li s-au distribuit copii după
documentul revizuit/actualizat
;
j) lista persoanelor care au restituit la arhivă documentul
primit anterior revizuirii/modificării
.
Autorităţile administraţiei publice locale trebuie să asigure
condiţiile necesare accesului nediscriminatoriu al tuturor
membrilor comunităţii la serviciul de alimentare cu apă
.
Dreptul de acces nediscriminatoriu şi de utilizare a
serviciului este garantat tuturor utilizatorilor, în condiţii
contractuale şi cu respectarea prevederilor regulamentului
serviciului şi a programelor de reabilitare, extindere şi
modernizare a sistemelor de alimentare cu apă şi de
canalizare.
Branșarea tuturor utilizatorilor de apă, persoane fizice
sau juridice, la reţelele de alimentare cu apă se poate
face doar în baza avizului definitiv, eliberat de operator
la cererea utilizatorului, pe baza proiectului de execuţie.
Eliberarea avizului se realizează în două faze, şi anume:
a) avizul de branșare de principiu, eliberat în vederea
obţinerii autorizaţiei de construire – cuprinde datele
generale privind posibilităţile şi condiţiile de branșare
a utilizatorului, date ce vor sta la baza întocmirii
documentaţiilor de către un proiectant autorizat;
b) avizul de branșare definitiv – prin care se însușesc
soluţiile tehnice adoptate de proiectant prin detaliile
de execuţie. Documentaţia anexată la cererea pentru
avizul definitiv va conţine:
1. memoriu tehnic privind descrierea soluţiilor adoptate
în cadrul proiectului pentru branșarea la reţeaua de
alimentare cu apă;
2. scheme de montaj al conductelor de apă;
3. certificatul de urbanism;
4. planul de încadrare în zonă, la scara de 1:500;
5. actul de proprietate sau o împuternicire dată de
proprietar;
6. planul reţelelor în incintă.
Operatorul are obligaţia de a elibera avizul definitiv
în maximum 30 de zile calendaristice de la depunerea
documentaţiei complete. În cazul în care în momentul
depunerii documentaţiei aceasta nu este completă,
operatorul, în termen de maximum 10 zile calendaristice,
va solicita, în scris, completarea documentaţiei cu
documentele care lipsesc, completînd în acest sens
un borderou-tip care cuprinde toate documentele
necesare eliberării avizului, precum şi data la care
s-a depus documentaţia incompletă.
Executarea lucrărilor de extindere pentru alimentări
cu apă, inclusiv a branşamentelor de apă, se va face
după obţinerea autorizaţiei de construire eliberate
de autoritatea administraţiei publice locale,
autorizaţie care va avea la bază avizul definitiv al
operatorului.

Darea în funcţiune a branșamentului de apă se va face după
recepţia acestora; la recepţie se vor efectua probele de
presiune şi de etanșeitate. Punerea în funcţiune se va face
după încheierea contractului de furnizare/utilizare între
operator şi utilizator în termenul prevăzut în contract.
Recepţia şi preluarea branșamentului ca mijloc fix se
realizează conform legislaţiei în vigoare.

Orice utilizator are dreptul la un aparat de măsurare a
consumului pe branșamentul său
.
Montarea apometrelor se va face la toţi utilizatorii ca o
obligaţie a operatorului, pînă la data de 21 martie 2009,
pe baza unui program de contorizare stabilit de autoritatea
administraţiei publice locale
.
Cantităţile efective de apă furnizate se stabilesc pe baza
înregistrărilor contorului de branșament
. ( art. 1, art. 2,
art. 3, ANEXA, REGULAMENT-CADRU al serviciului de
alimentare cu apă și de canalizare, art. 1 alin. 2, 3, art. 2
pct. 6, 7, 8, 9, 14, 16, 25, 39, 42, art. 7 alin. 1, art. 9, art. 10,
art. 11, art. 12 alin. 1, 2, art. 14, art. 105 alin. 1, 2, art. 108,
art. 109 alin. 1, 3, 5, art. 136 alin. 1, 2, 5 din Ordinul
președintelui A.N.R.S.C. nr. 88/2007 pentru aprobarea
Regulamentului-cadru al serviciului de alimentare cu apă
și de canalizare )
Operatorul are permisiunea de a desfășura activitatea de
distribuire a apei potabile şi/sau industriale, în condiţiile
legii, la tarife reglementate, utilizatorilor amplasați pe
teritoriul ....... ( se trece localitatea unde operatorul
urmează să-şi desfăşoare activitatea ).
Principalele date aferente utilizatorilor ce fac obiectul
serviciului de distribuţie a apei potabile şi/sau industriale
sînt cele din anexa nr. ... ( se trece numărul anexei care se
va completa cu datele din tabelul nr. 6, anexă la prezentul
caiet de sarcini-cadru).
Datele aferente contoarelor de apă pe baza cărora se face
facturarea cantităţii de apă furnizate sînt cele din anexa
nr. ... ( se trece numărul anexei care se va completa cu
datele din tabelul nr. 7, anexă la prezentul caiet de
sarcini-cadru).
Datele aferente utilizatorilor necontorizați sînt cele
din anexa nr. ... ( se trece numărul anexei care se va
completa cu datele din tabelul nr. 8, anexă la prezentul
caiet de sarcini-cadru).
Branșamentele şi elementele componente ale acestora
sînt prezentate în anexa nr. ... ( se trece numărul anexei
care se va completa cu datele din tabelul nr. 11, anexă la
prezentul caiet de sarcini-cadru).
Planul reprezentînd reţeaua de distribuţie a apei este
prezentat în anexa nr. ... ( se trece numărul anexei în
care se prezintă planul reţelei de distribuţie a apei cu
poziționarea obiectelor aparţinînd acesteia ). ( art. 43,
art. 44, art. 47, art. 48 din Ordinul președintelui A.N.R.S.C.
nr. 89/2007 pentru aprobarea Caietului de sarcini-cadru
al serviciului de alimentare cu apă și de canalizare )
Operatorul are următoarele obligaţii:
- să respecte angajamentele asumate prin contractul de
furnizare/prestare;
- la fiecare citire a contorului de branșament, ..., să lase
o înștiințare scrisă din care să reiasă:
a) data și ora citirii;
b) indexul contorului;
c) numele și prenumele cititorului.

Utilizatorul are următoarele drepturi:
- să utilizeze liber şi nediscriminatoriu serviciul public de
alimentare cu apă şi de canalizare în condiţiile prevăzute
în contract
;
- să conteste facturile cînd constată diferenţe între consumul
facturat şi cel realizat
. ( art. 7 pct. 24. 1 lit. a, b, c, art. 8 pct. 1,
2 din Ordinul președintelui A.N.R.S.C. nr. 90/2007 pentru
aprobarea Contractului-cadru de furnizare/prestare a
serviciului de alimentare cu apă și de canalizare )

Am cerut domnului președinte al tribunalului Alba să admită
plîngerea și să oblige pîrîta să-mi furnizeze informațiile de
interes public solicitate.
Accesul liber și neîngrădit al persoanei la orice informații de
interes public, definite astfel prin prezenta lege, constituie
unul dintre principiile fundamentale ale relațiilor dintre
persoane și autoritățile publice, în conformitate cu Constituția
României și cu documentele internaționale ratificate de
Parlamentul României.
În cazul în care o persoană se consideră vătămată în
drepturile sale, prevăzute în prezenta lege, aceasta poate
face plîngere la secția de contencios administrativ a
tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în
a cărei rază teritorială se află sediul autorității ori al
instituției publice. Plîngerea se face în termen de 30 de
zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7.
Instanța poate obliga autoritatea sau instituția publică să
furnizeze informațiile de interes public solicitate și să
plătească daune morale și/sau patrimoniale
.
Hotărîrea tribunalului este supusă recursului.
Decizia Curții de apel este definitivă și irevocabilă.
Atît plîngerea, cît și apelul se judecă în instanță în
procedură de urgență și sînt scutite de taxa de timbru.
( art. 1, 22 alin. 1, 2, 3, 4, 5 din Legea nr. 544/2001 privind
liberul acces la informațiile de interes public )
Citațiile emise la 25 mai, 25 iunie 2009 de tribunalul Alba
nu cuprind numerele citațiilor, sediul părții potrivnice și
felul pricinii.
Art. 85 C. proc. civ. prevede că „judecătorul nu poate
hotărî asupra unei cereri decît după citarea sau înfățișarea
părților, afară numai dacă legea nu dispune altfel”.
În același scop, art. 107 obligă instanța să dispună
amînarea judecății ori de cîte ori constată că partea
care lipsește nu a fost citată cu respectarea cerințelor
prevăzute de lege, sub pedeapsa nulității.
Pentru judecarea procesului civil este obligatoriu ca
părțile să fie citate legal, și nu ca ele să fie prezente în
instanță.
Dispozițiile legale referitoare la citare au caracter
imperativ, nerespectarea lor atrăgînd nulitatea hotărîrii
pronunțate și casarea ei cu trimitere spre rejudecare.
Citația trebuie să cuprindă:

- numărul și data emiterii citației, precum și numărul
dosarului;
- anul, luna, ziua și ora la care cel citat trebuie să fie
prezent în instanță;
- arătarea instanței și sediul acesteia, precum și locul
( unde urmează să se desfășoare procesul);
- numele și domiciliul ( cel real sau ales de părți ), ori
reședința unde locuiește de fapt, și calitatea celui citat;
- numele și domiciliul părții potrivnice și felul pricinii;
- parafa președintelui instanței și semnătura grefierului.
Instanța de fond era obligată să dispună amînarea
judecății și în 13 iulie 2009.
Acțiunea a fost respinsă în 13 iulie 2009.
Împotriva sentinței administrative nr. 711/CAF/2009
din 13 iulie 2009 a tribunalului Alba pronunțată în dosarul
nr. 2252/107/2009 am declarat recurs, și am cerut
domnului președinte al curții de apel Alba Iulia să-l
admită, să caseze hotărîrea atacată și să trimită cauza
aceleiași instanțe în vederea rejudecării cu procedură
legal îndeplinită.
Am cerut și cheltuieli de judecată.
Citația emisă la 11 septembrie 2009 de curtea de apel
Alba Iulia nu cuprinde numărul citației, sediul părții
potrivnice și felul pricinii.
Recursul a fost respins în data de 11 noiembrie 2009.

Orice persoană are dreptul la judecarea în mod echitabil,
în mod public și într-un termen rezonabil a cauzei sale,
de către o instanță independentă și imparțială, instituită de
lege, care va hotărî fie asupra încălcării drepturilor și
obligațiilor sale cu caracter civil, ... ( art. 6 Dreptul la un
proces echitabil, Convenția Europeană a Drepturilor Omului )

- 6 -

IV - EXPOSÉ RELATIF AUX PRESCRIPTIONS
DE L‘ARTICLE 35 § 1 DE LA CONVENTION

STATEMENT RELATIVE TO ARTICLE 35 § 1
OF THE CONVENTION

EXPUNERE ÎN LEGĂTURĂ CU PREVEDERILE
ARTICOLULUI 35 § 1 DIN CONVENȚIE

(Voir chapitre IV de la note explicative. Donner
pour chaque grief, et au besoin sur une feuille séparée,
les renseignements demandés sous les points 16 à 18 ci-après)

(See Part IV of the Explanatory Note. If necessary,
give the details mentioned below under points 16
to 18 on a separate sheet for each separatecomplaint)

(A se vedea capitolul IV al notiței explicative. A se
prezenta pentru fiecare capăt de cerere, și dacă este
nevoie pe o filă separată, informațiile cerute la punctele
16 până la 18 de mai jos)

16. Décision interne définitive (date et nature de la
décision, organe - judiciaire ou autre œ l‘ayant rendue)

Final decision (date, court or authority and nature
of decision)

Decizia internă definitivă (data si natura deciziei,
organul - judiciar sau altul - care a pronunțat-o).

Curtea de apel Alba Iulia, secția de contencios

administrativ și fiscal, dosar nr. 2252/107/2009, decizia

nr. 1281/CA/2009, ședința publică din 11 noiembrie 2009.

17. Autres décisions (énumérées dans l=ordre
chronologique en indiquant, pour chaque décision,
sa date, sa nature et l‘organ

- judiciaire ou autre œ l‘ayant rendue)

Other decisions (list in chronological order, giving date,
court or authority and nature of decision for each of them)

Alte decizii (enumerate în ordine cronologică, indicînd,
pentru fiecare decizie, data, natura și organul -
judiciar sau altul - care a pronunțat-o)

18. Dispos(i)ez-vous d‘un recours que vous n'avez pas
exercé? Si oui, lequel et pour quel motif n‘a-t-il pas été exercé?

Is there or was there any other appeal or other remedy
available to you which you have not used? If so,
explain why you have not used it.

Dispuneți sau ați dispus de un recurs pe care nu
l-ați exercitat? Dacă da, care și pentru ce motiv acesta
nu a fost exercitat?

Si nécessaire, continuer sur une feuille séparée

Continue on a separate sheet if necessary

Dacă este necesar, continuați pe o filă separată

- 7 -

V - EXPOSÉ DE L'OBJET DE LA REQUÂTE

STATEMENT OF THE OBJECT OF THE APPLICATION

EXPUNEREA OBIECTULUI CERERII

(Voir chapitre V de la note explicative)

(See Part V of the Explanatory Note)

(A se vedea capitolul V din notița explicativă)

19. Doresc examinarea cazului de Curtea Europeană
a Drepturilor Omului.

VI - AUTRES INSTANCES INTERNATIONALES TRAITANT
OU AYANT TRAITÉ L‘AFFAIRE

STATEMENT CONCERNING OTHER INTERNATIONAL

PROCEEDINGS

ALTE INSTANȚE INTERNAȚIONALE CARE EXAMINEAZĂ

SAU AU EXAMINAT CAZUL

(Voir chapitre VI de la note explicative)

(See Part VI of the Explanatory Note)

(A se vedea capitolul VI al notiței explicative)

20. Avez-vous soumis à une autre instance

internationale d‘enquête ou de règlement les

griefs énoncés dans la présente

requête? Si oui, fournir des indications détaillées à ce sujet.

Have you submitted the above complaints to any

other procedure of international investigation

or settlement? If so, give full details.

Ați prezentat în fața unei alte instanțe internaționale

de anchetă sau reglementare capetele de cerere din

prezenta plângere?

Dacă da, furnizați indicații detaliate cu privire la acest aspect.
Nu.

- 8 -

(PAS D'ORIGINAUX,

VII - PIËCES ANNEXÉES

UNIQUEMENT DES COPIES)

LIST OF DOCUMENTS

(NO ORIGINAL DOCUMENTS,

LISTA DOCUMENTELOR

ONLY PHOTOCOPIES)

(NU TRIMITEȚI ORIGINALE,

CI NUMAI COPII)

(Voir chapitre VII de la note explicative. Joindre

copie de toutes les décisions mentionnées sous

ch. IV et VI ci-dessus. Se procurer, au besoin, les copies
nécessaires, et, en cas d‘impossibilité, expliquer

pourquoi celles-ci ne peuvent pas être obtenues.

Ces documents ne vous seront pas retournés.)

(See Part VII of the Explanatory Note. Include copies

of all decisions referred to in Parts IV and VI above.

If you do not have copies, you should obtain
them. If you cannot obtain them, explain why not.

No documents will be returned to you.)

(A se vedea capitolul VII al notiței explicative.

Anexați copii ale tuturor deciziilor menționate la

cap. IV și VI de mai sus. Dacă nu aveți copii, va trebui să
le obțineți. Dacă nu le puteți obține,
explicați din

ce motive. Aceste documente nu vă vor fi înapoiate).

21. a) citația nr. ? emisă la 25 mai 2009 de tribunalul Alba,

b) încheierea nr. ? ședința publică din 25 iunie 2009

tribunalul Alba,

c) citația nr. ? emisă la 25 iunie 2009 de tribunalul Alba,


d) încheierea nr. ? ședința publică din 9 iulie

2009 tribunalul Alba,


e) sentința administrativă nr. 711/CAF/2009

ședința publică din 13 iulie 2009,


f)
citația nr. ? emisă la 11 septembrie 2009 de

curtea de apel Alba Iulia,


g) decizia nr. 1281/CA/2009 ședința publică din

11 noiembrie 2009 curtea de apel Alba Iulia.

- 9 -

VIII -DÉCLARATION ET SIGNATURE

DECLARATION AND SIGNATURE

DECLARAȚIA ȘI SEMNĂTURA

(Voir chapitre VIII de la note explicative)

(See Part VIII of the Explanatory Note)

(A se vedea capitolul VIII al notiței explicative)

22. Je déclare en toute conscience et loyauté que

les renseignements qui figurent sur la présente formule

de requête sont

exacts.

I hereby declare that, to the best of my knowledge

and belief, the information I have given in the

present application form is correct.


Declar pe onoare că informațiile ce figurează

în prezentul formular de cerere sînt exacte.

Lieu/Place/Locul Zlatna

Date/Date /Data 5 ianuarie 2010

(Signature du/de la requérant(e) ou du/de la représentant(e))

(Signature of the applicant or of the representative)

(Semnătura reclamantului/ei sau a reprezentantului/ei)
Căpitan





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu