marți, 18 mai 2010

Recurs împotriva sent. adm. nr. 869/CAF/2010 din 23 aprilie 2010 a tribunalului Alba pronunțată în dosarul nr. 1609/107/2010, intimat fiind ...

CONTRACTELE DE VÎNZARE-CUMPĂRARE ÎNCHEIATE CU ÎNCĂLCAREA DISPOZIȚIILOR DECRETULUI-LEGE NR. 61/1990 ȘI ALE PREZENTEI LEGI SÎNT LOVITE DE NULITATE ABSOLUTĂ.
NULITATEA POATE FI INVOCATĂ DE ORICE PERSOANĂ ȘI PE ORICE CALE.
PREFECȚI
I VOR ORGANIZA DEPISTAREA ACESTOR CAZURI ȘI SESIZAREA INSTANȚELOR JUDECĂTOREȘTI PENTRU CONSTATAREA NULITĂȚII ȘI RESTABILIREA SITUAȚIEI ANTERIOARE. DIN SUMELE CE SE RESTITUIE CUMPĂRĂTORILOR SE VA REȚINE CHIRIA AFERENTĂ PERIOADEI DE LA CONTRACTARE ȘI PÎNĂ LA RESTITUIRE. SUMELE RESTITUITE NU SÎNT PURTĂTOARE DE DOBÎNZI ȘI NICI NU SE ACTUALIZEAZĂ. (ART. 19 DIN LEGEA NR. 85/1992 PRIVIND VÎNZAREA DE LOCUINȚE ȘI SPAȚII CU ALTĂ DESTINAȚIE CONSTRUITE DIN FONDURILE STATULUI ȘI DIN FONDURILE UNITĂȚILOR ECONOMICE SAU BUGETARE DE STAT)
CADASTRUL GENERAL ESTE SISTEMUL UNITAR ȘI OBLIGATORIU DE EVIDENȚĂ TEHNICĂ, ECONOMICĂ ȘI JURIDICĂ A TUTUROR IMOBILELOR DE PE ÎNTREG TERITORIUL ȚĂRII
.
ENTITĂȚILE DE BAZĂ ALE ACESTUI SISTEM SÎNT PARCELA, CONSTRUCȚIA ȘI PROPRIETARUL
.
SE ÎNFIINȚEAZĂ AGENȚIA NAȚIONALĂ DE CADASTRU ȘI PUBLICITATE IMOBILIARĂ, DENUMITĂ ÎN CONTINUARE AGENȚIA NAȚIONALĂ, CA INSTITUȚIE PUBLICĂ CU PERSONALITATE JURIDICĂ, UNICA AUTORITATE ÎN DOMENIU, AFLATĂ ÎN SUBORDINEA MINISTERULUI ADMINISTRAȚIEI ȘI INTERNELOR, ... (ART. 1 ALIN. 1, 2, ART. 3 ALIN. 1 DIN LEGEA CADASTRULUI ȘI A PUBLICITĂȚII IMOBILIARE NR. 7/1996
)
DISPOZIȚIILE LEGALE CARE INTERESEAZĂ ORDINEA PUBLICĂ SÎNT, ÎN TOTALITATEA LOR, NORME IMPERATIVE, DE LA CARE NU SE POATE DEROGA PRIN CONTRACT, SUB SANCȚIUNEA NULITĂȚII ABSOLUTE. VOM CUPRINDE AICI TOTALUL NORMELOR JURIDICE ȘI AL PRINCIPIILOR GENERALE ALE DREPTULUI, CARE CONSACRĂ ORÎNDUIREA SOCIALĂ ȘI ECONOMICĂ
.


DOMNULE PREȘEDINTE,


Subsemnata Daniela Căpitan, domiciliată în Alba Iulia, Bd. Revoluției 1989, nr. 13, bl. 1C, et. II, ap. 6, jud. Alba,
Declar:
RECURS


împotriva sent. adm. nr. 869/CAF/2010 din 23 aprilie 2010 a tribunalului Alba pronunțată în dosarul nr. 1609/107/2010, intimat fiind ministerul dezvoltării regionale și turismului cu sediul în București, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, pe care vă rog să-l admiteți, să casați hotărîrea atacată și să trimiteți cauza aceleiași instanțe în vederea rejudecării cu procedură legal îndeplinită.
De asemenea, urmează ca intimatul să fie obligat să-mi plătească cheltuielile de judecată pe care le voi face cu acest proces.

Motive:


În fapt, prin acțiunea înregistrată la 18 februarie 2010 m-am plîns împotriva ministerului dezvoltării regionale și turismului pentru că încalcă Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.
Am cerut ministerului documentul inventarierea blocurilor de locuințe aflate în diverse stadii de execuție în anul 1997 în orașul Zlatna, jud. Alba:
ANEXA NR. 1
la normele metodologice
CONSILIUL JUDEŢEAN ..........................................................
CONSILIUL GENERAL AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

Inventarierea blocurilor de locuinţe aflate în diverse stadii de execuţie

0 Localitatea Denumirea blocului
1 Total număr de apartamente
2 Stadiul fizic al lucrărilor
3 Apartamente care se finalizează în anul ...
4 Din care, pentru tineri
Fonduri milioane lei
5 Utilizate
6 Total necesar pentru punere în funcțiune
7 Din care, în anul 1997

I. Blocuri de locuințe care se finalizează conform Ordonanței guvernului nr. 19/1994
............

II. Blocuri de locuințe care se finalizează conform art. 7 din Legea nr. 114/1996
............

DEZVOLTAREA CONSTRUCȚIEI DE LOCUINȚE
Locuințe care se construiesc din depozitele special
constituite la nivelul consiliilor locale
În aplicarea prevederilor art. 62 din lege, consiliile județene și consiliul general al municipiului București, împreună cu consiliile locale, vor stabili în termen de 30 de zile de la publicarea prezentelor norme metodologice, lista blocurilor de locuințe aflate în diferite stadii de execuție.
Inventarierea blocurilor de locuințe se va face pe fiecare comună, oraș, municipiu și pe sectoarele municipiului București cu prezentarea stadiilor fizice și a valorilor estimative pentru lucrările rămase de executat, potrivit modelului din anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice. Acest inventar, precum și lista blocurilor de locuințe a căror execuție se va realiza în continuare potrivit Ordonanței guvernului nr. 19/1994, aprobată și modificată prin Legea nr. 82/1995, vor fi transmise prin grija consiliilor județene și a consiliului general al municipiului București, ministerului lucrărilor publice și amenajării teritoriului, în vederea definitivării Programului de finalizare a locuințelor
.
Blocurile de locuințe necuprinse în programul întocmit în baza prevederilor Normelor metodologice nr. 30501/1970/MC/1994 pentru punerea în aplicare a Ordonanței guvernului nr. 19/1994 se pot finaliza în condițiile prevăzute de art. 7 din lege
.

În scopul asigurării fondurilor necesare finanțării executării construcțiilor de locuințe care se construiesc în baza prevederilor art. 7 din lege, consiliile locale, la fundamentarea proiectelor de bugete locale anuale, vor prevedea pentru fiecare dintre construcțiile respective sumele aferente. (pct. 8, 9 alin. 1 din Hotărîrea guvernului României nr. 446/1997 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii locuinței nr. 114/1996)

Dezvoltarea construcției de locuințe

Locuințe proprietate personală realizate cu sprijin
financiar de la bugetul de stat
În aplicarea prevederilor art. 62 din lege, lista cuprinzînd blocurile de locuințe aflate în diferite stadii de execuție este cea stabilită de consiliile județene și de consiliul general al municipiului București, în baza propunerilor consiliilor locale, pînă la data de 21 octombrie 1996.Lista cuprinzînd blocurile de locuințe pe fiecare comună, oraș, municipiu și pe sectoarele municipiului București, cu prezentarea stadiilor fizice și a valorii lucrărilor, potrivit modelului prezentat în anexa 1, precum și lista cuprinzînd blocurile de locuințe a căror execuție se realizează în continuare potrivit O.G. 19/1994, aprobată și modificată prin Legea 82/1995, se transmit ministerului lucrărilor publice și amenajării teritoriului, în vederea întocmirii programelor anuale de construcție și, respectiv, de finalizare a locuințelor. În lista întocmită conform modelului prezentat în anexa 1 se înscriu toate blocurile de locuințe care se realizează cu finanțare conform art. 7-9 din lege, indiferent de sursele de finanțare utilizate.
Normele metodologice nr. 30501/1970/MC/1994 pentru punerea în aplicare a prevederilor O.G. 19/1994, modificate și completate prin H.G. 160/1999, se aplică în continuare pentru finalizarea lucrărilor la locuințele care se realizează în baza O.G. 19/1994.

Blocurile de locuințe necuprinse în programul întocmit în baza normelor metodologice prevăzute la alin. (3) se pot finaliza în condițiile prevăzute la art. 7 sau 38 din lege.

În scopul asigurării fondurilor necesare pentru finanțarea executării construcțiilor de locuințe în baza prevederilor art. 7 din lege, la fundamentarea proiectelor de bugete locale anuale consiliile locale vor prevedea pentru fiecare dintre construcțiile respective sumele aferente, pe surse de finanțare, inclusiv sumele necesare să fie alocate în completare de la bugetul de stat.

În susținerea sumelor solicitate pentru alocațiile de la bugetul de stat conform modelului prezentat în anexa 1, consiliile locale vor prezenta separat sumele necesare pentru terminarea locuințelor începute de cele necesare pentru construcțiile noi.

Consiliile locale vor aproba listele cuprizînd construcțiile de locuințe care urmează să se realizeze din fondurile aflate în conturile deschise la trezoreria statului.

Listele cuprinzînd construcțiile de locuințe, în care se vor preciza numărul, structura după mărime și amplasamentul acestora, vor fi afișate la sediul primăriei.

În vederea soluționării cererilor privind construirea sau cumpărarea unor locuințe din cele care se realizează în condițiile art. 7 din lege, autoritățile administrației publice locale vor stabili măsuri pentru luarea în evidență și pentru analiza solicitărilor primite din partea cetățenilor. În acest scop vor stabili și vor da publicității locul de primire a solicitărilor și actele justificative necesare.

Anexa nr. 1

la normele metodologice

CONSILIUL JUDEȚEAN................................................

(CONSILIUL GENERAL AL MUNICIPIULUI BUCUREȘTI)

LISTA
cuprinzînd locuințele propuse să fie finanțate conform art. 7-9 din Legea locuinței nr. 114/1996 în anul .................
(art. 5, 6, 9, 13 alin. 1 din Hotărîrea guvernului României 1275/2000 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii locuinței 114/1996)

Am cerut admiterea plîngerii și obligarea intimatului să-mi furnizeze informațiile de interes public solicitate.

Nu am fost citată cu respectarea cerințelor prevăzute de lege, în dosarul nr. 1609/107/2010, la nici un termen de judecată, instanța de fond încălcînd art. 85, 107 C. proc. civ.

Art. 85 C. proc. civ. prevede că „judecătorul nu poate hotărî asupra unei cereri decît după citarea sau înfățișarea părților, afară numai dacă legea nu dispune altfel”.

În același scop, art. 107 obligă instanța să dispună amînarea judecății ori de cîte ori constată că partea care lipsește nu a fost citată cu respectarea cerințelor prevăzute de lege, sub pedeapsa nulității.

Citația trebuie să cuprindă:

-numărul și data emiterii citației, precum și numărul dosarului;

-anul, luna, ziua și ora la care cel citat trebuie să fie prezent în instanță;

-arătarea instanței și sediul acesteia precum și locul (unde urmează să se desfășoare procesul);

-numele și domiciliul (cel real sau ales de părți), ori reședința unde locuiește de fapt, și calitatea celui citat;

-numele și domiciliul părții potrivnice și felul pricinii;

-parafa președintelui instanței și semnătura grefierului.

Citațiile emise la 19 februarie, 5 martie, 19 martie 2010 de tribunalul Alba nu cuprind numerele citațiilor, sediul părții potrivnice și felul pricinii.

Accesul liber și neîngrădit al persoanei la orice informații de interes public, definite astfel prin prezenta lege, constituie unul dintre principiile fundamentale ale relațiilor dintre persoane și autoritățile publice, în conformitate cu Constituția României și cu documentele internaționale ratificate de Parlamentul României.

În cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute în prezenta lege, aceasta poate face plîngere la secția de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorității ori al instituției publice. Plîngerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7.

Instanța poate obliga autoritatea sau instituția publică să furnizeze informațiile de interes public solicitate și să plătească daune morale și/sau patrimoniale.

Hotărîrea tribunalului este supusă recursului.

Decizia Curții de apel este definitivă și irevocabilă.

Atît plîngerea, cît și apelul se judecă în instanță în procedură de urgență și sînt scutite de taxa de timbru. (art. 1, 22 alin. 1, 2, 3, 4, 5 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public)

Cît privesc motivele de recurs ele sînt prevăzute de dispozițiile art. 304
¹ C. proc. civ.
De aceea, în temeiul art. 312 C. proc. civ., vă rog să admiteți recursul, să casați hotărîrea atacată și să trimiteți cauza aceleiași instanțe în vederea rejudecării cu procedură legal îndeplinită.

În drept, îmi intemeiez recursul pe dispozițiile art. 299-316 C. proc. civ.

Dovada motivelor o fac cu actele existente în dosar.

Depun recursul în două exemplare pentru a se comunica intimatului odată cu citația.


Data depunerii
14 mai 2010

Semnătura
Căpitan

DOMNULUI PREȘEDINTE AL CURȚII DE APEL ALBA IULIA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu